Dobro na očiach - ako to dopadlo?

Dobro na očiach vzniklo s myšlienkou propagácie práce, ktorá pomáha posúvať spoločnosť
lepším smerom. Relácia s týmto názvom vznikla s spolupráci s denníkom SME, ktorý na
svojom portáli tv.sme.sk uverejnil jej jednotlivé časti. Dotkli sme sa tém ako je
bezdomovectvo, vzdelávanie Rómov z marginalizovaných osád či bezpečnosť mladých
v online priestore. Posledná menovaná téma ma inšpirovala k druhému ramenu
mikroprojektu, v rámci ktorého sa podarilo prepojiť Nadáciu Pontis a onlinemarketingovú
agentúru Visibility. Vďaka tejto spolupráci získalo päťdesiat neziskových organizácií aspoň
základné vedomosti o propagácii v prostredí internetu a menšia časť tejto skupiny sa na
špecializovanom workshope bližšie zoznámila so systémom bezplatnej internetovej inzercie
Google Grants. Cieľom týchto stretnutí nebolo iba zlepšiť marketing neziskoviek, ale aj
prispieť k ochrane mladých ľudí v online priestore. Psychologické problémy ich nezriedka
vedú k vyhľadávaniu slovných spojení, ako napríklad „chcem sa zabiť“, ktoré ich nasmerujú
na nebezpečné fóra. Vďaka Google Grants sa pri podobných vyhľadávaniach zobrazuje
sponzorovaný odkaz na online psychologickú poradňu IPčko, ktorá poskytuje bezplatnú
anonymnú pomoc. Ako novinár by som v budúcnosti rád pokračoval najmä v tvorbe krátkych
alebo aj dlhších spoločenských dokumentov a nech už bude realizácia tejto vízie prebiehať
akokoľvek, určite si vždy spomeniem na Dobro na očiach a na Sokratov inštitút, ktorý ma
inšpiroval skúsiť niečo nové.