TÍMBILDING A ÚVOD K SOKRATOVSKÝM PROJEKTOM

TÍMBILDING A ÚVOD K SOKRATOVSKÝM PROJEKTOM

LEKTORI

JURAJ HIPŠ

Po štúdiu filozofie a estetiky pracoval ako stredoškolský aj vysokoškolský učiteľ. V roku 2000 založil mimovládnu vzdelávaciu organizáciu Živica s cieľom priniesť kvalitné vzdelávacie programy na rôzne školy. Na čele organizácie stál do roku 2019, keď vstúpil do politiky. Za ten čas spoluzaložil Vzdelávacie centrum Zaježová, komunitnú zaježovskú školu, Sokratov inštitút (vzdelávací program pre mladých lídrov), Komenského inštitút (program pre učiteľov s cieľom priniesť vo vzdelávaní zmenu zdola) či ocenenie Učiteľ Slovenska. Za svoju prácu v oblasti vzdelávania získal viacero ocenení. Z rodnej Bratislavy sa presunul na Zaježovú, kde žije s manželkou a tromi deťmi. Vo voľnom čase rúbe drevo na zimu.

Kontakt:
[email protected]

JURAJ HIPŠ

Po štúdiu filozofie a estetiky pracoval ako stredoškolský aj vysokoškolský učiteľ. V roku 2000 založil mimovládnu vzdelávaciu organizáciu Živica s cieľom priniesť kvalitné vzdelávacie programy na rôzne školy. Na čele organizácie stál do roku 2019, keď vstúpil do politiky. Za ten čas spoluzaložil Vzdelávacie centrum Zaježová, komunitnú zaježovskú školu, Sokratov inštitút (vzdelávací program pre mladých lídrov), Komenského inštitút (program pre učiteľov s cieľom priniesť vo vzdelávaní zmenu zdola) či ocenenie Učiteľ Slovenska. Za svoju prácu v oblasti vzdelávania získal viacero ocenení. Z rodnej Bratislavy sa presunul na Zaježovú, kde žije s manželkou a tromi deťmi. Vo voľnom čase rúbe drevo na zimu.

Kontakt: [email protected]

TOMÁŠ PEŠEK

Dlhodobo sa venuje rozvoju neformálneho vzdelávania, zážitkovej pedagogike a rozvoju mladej generácie. Má vlastnú koučovaciu prax, vedie aj dlhodobý koučovací výcvik. Rád sa pohybuje na pomedzí neziskového sektora a biznisu a podporuje vznik projektov, ktoré tieto svety prepájajú. Pôsobí vo viacerých organizáciách. V zážitkovom vzdelávaní (najmä v PLUSKU a Prázdninovej škole Lipnice), v neformálnom vzdelávaní a v inováciách v práci s mládežou v organizácii YouthWatch. Štvrtý rok je aj súčasťou predsedníctva slovenskej pobočky najväčšej celosvetovej profesijnej asociácie koučov ICF.

Kontakt:
[email protected]

TOMÁŠ PEŠEK

Dlhodobo sa venuje rozvoju neformálneho vzdelávania, zážitkovej pedagogike a rozvoju mladej generácie. Má vlastnú koučovaciu prax, vedie aj dlhodobý koučovací výcvik. Rád sa pohybuje na pomedzí neziskového sektora a biznisu a podporuje vznik projektov, ktoré tieto svety prepájajú. Pôsobí vo viacerých organizáciách. V zážitkovom vzdelávaní (najmä v PLUSKU a Prázdninovej škole Lipnice), v neformálnom vzdelávaní a v inováciách v práci s mládežou v organizácii YouthWatch. Štvrtý rok je aj súčasťou predsedníctva slovenskej pobočky najväčšej celosvetovej profesijnej asociácie koučov ICF.

Kontakt: [email protected]

LADISLAV OSTROHA

Laci pochádza z Košíc, ale dlhodobo žije v Bratislave. Vyštudoval medzinárodné vzťahy na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Študijné pobyty v Belgicku a Francúzsku ho posunuli viac k sociologickým témam a štúdiu predchádzania konfliktov. Pracoval v agentúre Erasmus+ a koordinoval centrum Euroguidance, ktoré rozvíja komunitu kariérových poradcov a poradkýň na Slovensku. Aktívne sa angažoval v OZ, ktoré týchto odborníkov združuje, bol zapojený do rôznych národných i medzinárodných projektov vo vzdelávaní. Je absolventom sebarozvojového kurzu Za obzor.

LADISLAV OSTROHA

Laci pochádza z Košíc, ale dlhodobo žije v Bratislave. Vyštudoval medzinárodné vzťahy na Univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici. Študijné pobyty v Belgicku a Francúzsku ho posunuli viac k sociologickým témam a štúdiu predchádzania konfliktov. Pracoval v agentúre Erasmus+ a koordinoval centrum Euroguidance, ktoré rozvíja komunitu kariérových poradcov a poradkýň na Slovensku. Aktívne sa angažoval v OZ, ktoré týchto odborníkov združuje, bol zapojený do rôznych národných i medzinárodných projektov vo vzdelávaní. Je absolventom sebarozvojového kurzu Za obzor.

TEREZA MITRO

Pochádza z bratislavskej Dúbravky, ale s manželom si rekonštruuje domček v Šaštíne-Strážoch, kam sa už čoskoro nasťahujú. Je absolventkou fyzického divadla na JAMU v Brne a momentálne dokončuje štúdium alternatívneho divadla na DAMU v Prahe. Ako svoj sokratovský projekt rozbehla zelený vzdelávací program pre stredoškolákov POĎNATO:LAB. Spoluzaložila Medzipriestor, ózetko, v ktorom sa venuje umeniu, vzdelávaniu a prepájaniu rôznych kultúr.

TEREZA MITRO

Pochádza z bratislavskej Dúbravky, ale s manželom si rekonštruuje domček v Šaštíne-Strážoch, kam sa už čoskoro nasťahujú. Je absolventkou fyzického divadla na JAMU v Brne a momentálne dokončuje štúdium alternatívneho divadla na DAMU v Prahe. Ako svoj sokratovský projekt rozbehla zelený vzdelávací program pre stredoškolákov POĎNATO:LAB. Spoluzaložila Medzipriestor, ózetko, v ktorom sa venuje umeniu, vzdelávaniu a prepájaniu rôznych kultúr.

MAREK OCHABA

Spoločne s Terezou Mitro absolvoval počas pandémie Sokratov inštitút a následne pôsobil ako mentor. Pochádza z Vištuka, kde dlhé roky pôsobí ako občiansky aktivista. Vyštudoval psychológiu na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity, no po škole sa venoval najmä prekladateľstvu, redakčnej činnosti a environmentálnym aktivitám. Zaujímajú ho diskusie o spoločnosti a životnom prostredí a veľmi rád si rozširuje obzory na všetky možné strany.

MAREK OCHABA

Spoločne s Terezou Mitro absolvoval počas pandémie Sokratov inštitút a následne pôsobil ako mentor. Pochádza z Vištuka, kde dlhé roky pôsobí ako občiansky aktivista. Vyštudoval psychológiu na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity, no po škole sa venoval najmä prekladateľstvu, redakčnej činnosti a environmentálnym aktivitám. Zaujímajú ho diskusie o spoločnosti a životnom prostredí a veľmi rád si rozširuje obzory na všetky možné strany.

LEKTORI